Ennem järgmist sammu soovitan tugelalt harjutada endale sisse tegevus – PROGNOOSI OMA MÜÜKI. Esialgu võib tunduda see justkui „kohvipaksu pealt ennustamine“. Kuid päris nii see ei ole.
Lihtsalt alusta kusagilt ja kui seda juba teed siis muuda täpsemaks ja faktipõhisemaks.
Näpunäited:
- Pane ise kirja, võimalikult lihtsates numbrites ja mitte liiga kirjult. Tee nii pikk periood kui tunned, et suudada adekvaatselt hinnata (esialgu). Edasi pinguta ja prognoosi järjest pikemaid perioode – selgesti mõistetav, jälgitav, võimalikult täpne
- Jälgi prognoosi täitumist. Mõtle, mida ja miks valesti prognoosisisd. Järgmine kord paranda oma fakte ja aluseks olnud hinnanguid. Tee seda regulaarselt üks või kaks korda kuus – jälgi tulemust, korrigeeri hinnanguid, tee uus prognoos ja korda ja korda seda uuesti.
- Kui alles alustad, siis püüa leida kitsaskohti, millest sinu müük sõltub (sinu aeg müügiks, tööjõud, materjalid, tootmiskiirus). Ära muretse kui ennustad valesti, lihtsalt jätka seda tegevust.
- Kui oled juba ühe faktori põhjal ennustanud võta juurde teine, siis kolmas jne. lisades järjest erinevaid faktoreid ettevõtte seest ja väljast (turu kõikumine, sinu brändi tuntus, seaduse muutumine jne.). Hakkad järjest rohkem nägema seost reaalse info ja tulemuste vahel. PS. Ära liiga kirjuks aja.
- Alusta kas koogu müügist või ühest konkreetsest tootes/teenusest või grupist. Lihtsalt alusta. Edasi tegutsedes peab prognoos jõudma niikuinii üksikust tootest kuni kogu müügini.
Pärast mõningat kogemust tehakse prognoosimist üsna hästi nö kõhutunde pealt, mis tegelikult tähendab, et erinevad faktorid kaalutakse peas läbi. Lühiajaliselt see toimib aga kui tahta maksimeerida oma ksumit ja rahavoogusid, tuleb need numbrid ikkagi paberile panna.
Müügi järjepidev prognoosiminie ja selle jälgimine hoiab reaalselt fookuses ettevõtte müügi ja tuleviku (mitte lihtslt mõtetes). See on ka üks alustalasid, mille kombineerides muu reaalse finantsinfoga saab suurendada kasumlikkust ja/või kasvu (sellega saab aidata finantsinimene).