Ettevõtlus on väga loominguline tegevus. Kui paned tähele, et konkurent on sinust mingis kohas edukam, siis üks oluline asjaolu kipub olema, et ta on pidevalt geneererinud mõtteid arenguks ning leidnud viisi kuidas neid ellu viia (ei arvesta stardihetke eeliseid). Väikeettevõtjana on aja nappuse tõttu järjepidevalt ettevõtte arendamine üsna keeruline. See muutub lihtsamaks kui oled reaalselt alustanud tegevuste läbi mõtlemisest koos plaaniga neid ellu viia. Võib eeldada, et see on kätte võtmise asi, kuid tegelikkuses tulemuse saavutamiseks peab see muutuma regulaarseks (harjumuseks).
Kui tahad ka reaalselt ettevõtet arendada, siis tuleb selleks aega teha. Siinkohal on mõnigad tähelepanekud ettevõtte tegevuse ja struktuuri planeerimisel, mis aitaksid sääta aega ja firmat jätkusuutlikult arendada:
- Jälgi /pane kirja millistele tegevustele kui palju aega ja raha kulub ning hakka neid jaotama „osakondadeks“ (struktureeri). Näiteks: juhtimistegevused, põhitöö, müük, tugitegevused. Need suured tegevusgrupid koosnevad omakorda spetsiifilistest tegevustest.
- Kui näed, et aega kipub väheks jääma, siis leia finantsiliselt mõistlik viis kuidas mõnda tegevust edasi delegeerida (põhitöö liik, juhiabi, turundusspetsialist, transport, osakonna juhataja jne.).
- Olukord, kus „mitte keegi teine ei oska seda teha“, tähendab, et sa ei ole kedagi teist juhendanud kuidas seda teha või ei ole lahendanud usalduse probleemi. See hakkab kindlasti piirama sinu aega ja ettevõtte arengut.
- Mõni spetsialist võib töö ära teha kiiremini, paremini ja soodsamalt.
- Muidugi on hea kui loed, kuulad ja/või osaled mõnel ajajuhtimise kursusel – väikesed nipid aitavad säästa palju aega.
Väikeettevõtete puhul pannakse sedasi tihti paika ettevõtte tuleviku struktuur. Eraldi saab jaotama hakata spetsiifilisi tegevusi (nt. raamatuipidamine) või tervet osakonda (nt. põhitegevus, müük).
Keskmised ettevõtted on sellise struktureerimise juba läbi teinud kuid soovitav on jätkuvalt analüüsida, sest mingi hetk saab ühe osakonna/tööliigi ajaline maht täis ja siis peab teadma kas seal laieneda lihtsalt töötajaid juurde võttes, või tööetappide killustamisega (nt. pakkumised-müük-järeltegevus; raamatupidaja-pearaamatupidaja-finantsjuht, tõhitöö erinevad etapid jne.).
Kui on juba piisavalt tegevust või visiooni siis võib ka analüüsida kas on mõistlik teha ka omakorda geograafilist või turusegmendi vms struktueerimist.
Ära ususta, et kogu struktueerimise ja jälgimiste oluline eesmärk on parema effektiivsuse saavutamine nii rahaliselt kui ka ajaliselt. Seega ei soovita tekitada ebavajalikke jälgimise subjekte, mille monitoorimine/haldamine võtab lihtsalt aega ja raha.
Kogu see tegevus on mõttetöö loominguline tulemus ja on hea kui on olemas partner(id), kellega saab need plaanid läbi käia ja saada tagasisidet. Mõttekaaslane võib olla sõber, äripartner, finantsspetsialist, jurist jne.