Üldise reeglina tuleb kingitused ja annetused maksustada tulumaksuga.
On aga erinevaid nüansse, mille puhul tulumaksu kohustust ei teki (näiteks reklaamkingitus kuni 10 eur väärtuses). Hetkel selgitan veidi lähemalt nö kongitused müügikampaaniates, looteriides ja nende kaudu hinnakujundamist.
Eeldame, et sa soovid müügi edendamise eesmärgil kliendile pakkuda soodustust või kingitust. Hinna soodustus ei ole maksustatav, olgu see kasvõi 99% (enda töötaja puhul tuleb soodustuse puhul arvestada erisoodustuse maksudega).
Kingituse maksustamine võib aga oleneda selle olemusest. See kingitus võib olla sinu enda toode, “mitu ühe hinnaga” või hoopis mõni muu firma toode/teenus. Selleks, et välja reklaamitud kingitus ei käsitletaks kui maksustatavat kingitust peaks see kvalifitseeruma hinnapoliitikaks.
Hüve ehk kingitus on hinnapoliitika kui see vastab järgnevatele tingimustele:
– müügikampaania osas on hüve andja paika pannud kindlad reeglid (kes, millal ja millise täiendava hüve saab ning millis(t)e teenus(te)e või ostu(de)ga antud hüve seotud on);
– täiendava hüve saamine on ostjale teada juba ostu sooritades (mitte ei selgu nt kuu lõpus läbiviidaval loosimisel);
– täiendav hüve antakse ettevõtja poolt müügiedenduse eesmärgil;
– täiendava hüve väärtus ei ole suurem põhikaubast, millega hüve kaasa antakse;
– oluline ei ole kas täiendava hüve näol on tegu ettevõtja tavapärase tegevuse raames pakutavaga või selleks spetsiaalselt soetatud kauba või teenusega.
Antud juhul selgub, et loterii korraldamisel ei ole eelpoolnimetatud tingimused täidetud.
Tegemist on maksuameti poolt antud kriteeriumitega.
Maksuameti artikkel.